Google Mijn Bedrijf

Iedereen heeft tegenwoordig een mobiele telefoon met internet. Veel mensen gebruiken hun telefoon ook om te zoeken op Google. Wanneer mensen zoeken met hun telefoon kunnen ze er voor kiezen hun locatie te delen via hun telefoon. Door deze informatie kunnen zoekmachines betere resultaten geven. Resultaten die relevant zijn ten opzichte van de locatie waar de gene die zoekt zich bevindt. Google Mijn Bedrijf is in deze tijd van lokale vindbaarheid een belangrijke tool om de lokale vindbaarheid van een bedrijf te verbeteren.

Gratis advertentie ruimte

Google biedt bedrijven de kans een gratis Google Mijn Bedrijf account aan te maken. Waarom gratis? Google streeft ernaar gebruikers een zo goed mogelijke zoek ervaring te bieden. Google wilt voor elke vraag het best mogelijke resultaat bieden. Door dat bedrijven hun informatie op Google aanbieden kan Google deze informatie communiceren naar de gebruiker. In deze blog beschrijven we enkele belangrijke eigenschappen en mogelijkheden voor bedrijven die Google Mijn Bedrijf biedt.

Belangrijke eigenschappen en mogelijkheden van Google Mijn Bedrijf

Bedrijven hebben om te beginnen de mogelijkheid om hun bedrijfsnaam toe te voegen aan het account. Google biedt hierbij de mogelijkheid deze bedrijfsnaam te optimaliseren met bijvoorbeeld de belangrijkste werkzaamheden van het bedrijf. Zo wordt Brunott bijvoorbeeld Brunott |Juwelier Capelle |. Op deze manier ziet een gebruiker van Google direct wat het bedrijf doet. Daarnaast kan het bedrijf een beschrijving van 750 karakters toevoegen aan het Google Mijn Bedrijf account. Het is slim om in deze beschrijving zoekwoorden toe te voegen waarop je lokaal gevonden wilt worden. Een andere mogelijkheid die Google Mijn Bedrijf biedt is het makkelijk verzamelen van reviews. Wanneer veel gebruikers het bedrijf een positieve review geven kun je er van uitgaan dat het bedrijf weet waar het mee bezig is. Benieuwd naar de overige mogelijkheden van Google Mijn Bedrijf? Lees onze blog van volgende week!